Posted by: sylvia a. | юни 8, 2007

На България с любов

Свърших я. В устата си имам вкус на салам Камчия и варени яйца, косата ми е просмукана от цигарен дим, но усмивката ми не слиза от лицето. Гледам бабите наоколо с новооткрит интерес – кой знае коя се крие на тавана и ме чака да се вмъкне в младото ми гъвкаво тяло. Или коя ли е била красавица, заради която музиканти са преставали да свирят и мъже са хлътвали с двата крака на мига и завинаги? В речника ми ново-покълнаха думи като ‘мандахерцам’ и изрази от детството ‘аре, чупката’, ‘обмяна на опит’ и ‘нагъзи се’ (става дума за игра на нагъзванка, при която се навеждаш и някой се шути в теб и като те улучи много боли..).

 

Говоря за книгата на Кристин Димитрова ‘Любов и смърт под кривите круши’. 21 разказа – битови и написани с такава любов и разбиране към заобикалящото ни, че да ти се прииска да живееш точно тук и точно сега.

Аз съм се сблъсквала с житейска мъдрост на мои съвременници и преди; и магически реализъм за други страни, от други континенти. Тогава е лесно да повярваш, че пеперудите миришат на цветя. Когато обаче живееш на място, което всички хулят и меко казано не обичат и някой, който и да е, отвори пред теб врата, за чието съществуване не си подозирал – чудото е зашеметяващо.

Аз съм фен! (хубава българска дума) и ей сега, като свърша да чаткам по клавишите и пооправя грешките впивам зъби в ‘Сабазий’ – другата книга на Кристин Димитрова, с която се сдобих наскоро.

Аре..

 P.S. Книгата ми напомня на един мой разказ, любовно-ежедневен, който може да прочетете тук. Както и за блога на една марсианка от съседния блок.

Вашият коментар

Категории

