Posted by: sylvia a. | септември 9, 2007

За кражбата на кражбата

‘П. Дж. О’Рурк е Американски политически сатирик, журналист и писател.’ Така започва статията в Уикипедия за П. Дж. О’Рурк, с който животът ме сблъска в една съботна нощ отиваща към неделна сутрин. Лежейки в леглото си виждах корицата наопаки и лицето му ми заприлича поразително много на Джеки Чан. Не можех да повярвам, че Джеки Чан е написал книга (изпитвам съмнения дали той може да чете и пише като му гледам филмите, но това са мои лични драми). От онзи момент в леглото са изминали доста месеци и имаме няколко споделени книги с Мистър П. Дж. О’Рурк – той пишейки в Америка, аз четейки в България. Все още не съм загубила усещането, че той е Джеки Чан на американската политическа сатира, но това го прави привлекателно забавен, не отблъскващ като малки китайски очички.

Причината да проговоря публично за увлечението си по П. Дж. О’Рурк е началото на книгата му Eat the Rich. Книгата почва така (превод е мой и е почти ‘симултанен’, така че тихо там в ъгъла):

‘Откраднах това заглавие. (б. Eat the Rich) Но не знам от кой съм го откраднал. Може да съм го задигнал от албума на Аеросмит от 1993 Get a Grip, в който има песен с такова заглавие. Журналистът от Колорадо Дан Дън ми каза, че Аеросмит може също да са го гепили. Дън казва, че има парче с такова име в тавата на Моторхед от 1988, Rock’n’Roll. И Моторхед може да са го краднали също, защото аз първо се сблъсках с тази фраза на тениските на войската на Шиита Амал в Либия през 1984 или 1985. Не знам Амал откъде е взел фразата, но ви уверявам, че и той я е откраднал отнякъде. Може би фразата ‘Eat the Rich е част от световното наследство от народна музика, като оригинала ще бъде изровен някой ден от някоя къртица-архивар, от забравените записи на Песните на Икономическите Съветници:

Kill the Poor
Eat the Rich
Screw every other sun-of-a-bitch.

Класика.

Responses

  1. надявам се, че нямаш нищо против, че те аднах в блогрола…

    kill the bitch
    it ain’t such big an itch
    for flawless she pretends
    i must but make amends

  2. тц


Вашият коментар

Категории

