Posted by: sylvia a. | декември 12, 2007

Wizzair Vs. Easyjet

Летя с нискобюджетни авиокомпании всеки месец вече повече от 3 години. Като източноевропейка (не се стряскайте, това нарицателно вече е cool; носи екзотичният привкус на неочаквана лудост, вдъхновяващ неконформизъм. Никоя западноевропейка не би се навила да пие във врорник например. Its just not done. Източноевропейките са готови да пият по всяко време..)та, като една подобаваща източноевропейка наблягам на Wizzair.  Харесвам ги (не по коледа и през лятото, но не може всичко). С Easyjet съдбата ме сблъсква веднъж на 3 месеца по разни европейски маршрути и винаги, ВИНАГИ се шашкам колко всеки си тълкува нискобюджетността по свой си начин.

В Wizzair източноевропейското е здраво вкоренено: обслужващият персонал са хубави, млади девойки. Притеснителни, грижовни и с разнообразни английски акценти – коя научила английски покрай гадже англичанин, коя на бригада в Щатите, коя старателно залягаща над учебниците в английската, в резултат на което използва литературни думички от сорта на ‘sincerely... Услужливостта е навсякъде – във връщането на рестото – много често нямат дребни и те записват в едно малко тефтерче, че ти дължът 50 цента примерно и чакаш някой да им даде на тях, за да ти ги дадат на теб; или в разместването на места – ако сте двама, но сте се моткали до последно из дютифри-то и сега няма две седалки да седнете заедно те се ангажират да ви намерят. Все едно това е тяхна работа..? Но го правят. С усмивки.

Върхът обаче е личното приемане на нещата. Независио от това дали се обаждаш по телефона, летиш или си кореспондирате чрез емайл винаги имат лично отношение – обиждат се, шашкат се, ядосват се. И наистина много се стараят.

В Easyjet персонала са гей мъже или не-до-там-привлекателни жени. Професионалионални усмивки, обслужване по протокол – ще ти донесе вода, салфетка каквото пожелаеш, но никога безплатно. Ще провери дали си си закопчал колана, ще се обръща към теб със ‘sir’ или ‘ma’am’, но не дай си боже да поискаш нещо извън правилата – да отидеш до тоалетната преди самолета да е спрял напълно на пистата, защото си стискал ½ час докато самолета е кръжал над летището  и ама наистина не можеш повече – стават СВИРЕПИ.

Винаги имат дребни. Предлагат (вече) избор на вегетариански и organic храни в иначе семплото им junk food меню.

Най-интересна символика за мен е събирането на боклуците. Wizzair-каките минават с малки изящни кутийки и гнусливо се опитват да не пипат много-много обелките от банани, сандвичи и сополиви салфетки, които им се подават. В Easyjet минават с огромен черен чувал, пича е с ръкавици и тъпче в чувала без притеснение. Всичко е индустриално, на едро, бюджетно-ориентирано.

Което ме навежда на най-интересният въпрос – как Wizzair имат 4 стюардеси; екипаж и наземен персонал, а Easyjet имат 2-ма, 3-ма човека, които са наземен екипаж и стюарти. Само на пилотите май не са им намерили втора работа, но може би просто съм пропуснала. Нищо чудно да пишат текстовете на милионите им брошурки в кабината при по длъжките полети…

Едно обаче е общото м/у двете компании – като ракови образувания са. Разрастват се с невероятна бързина. Интересни ще са ми и занапред. Не само като средство за придвижване.

П.С. Ако не е станало ясно, защото съм се опитвала да бъда обективна – аз съм фен на Wizzair.

Responses

  1. Моя приятелка беше пътувала с Wizzair и не беще впечатлена от обслужванетоa. Явно е въпрос и на лична преценка.
    между другото, какво мислиш за SkyEurope? Пътувала ли си с тях? Аз лично само с тях съм летял (имам предвид от нискобюджетните компании) и съм доста впечатлен. Мисля, че са далеч от традиционната представа за нискотарифен превозвач…

  2. Със SkyEurope съм пътувала само веднъж и то до Виена – много кратък полет, който беше много приятен, но не беше евтин, така че не знам да ги броя ли в графата си ‘пътуване с нискобюджетни линии’
    Относно Wizzair и обслужването – за цените на билетите обслужването далеч надвишава необходимото. Пътувала съм с България Ер и Ал Италия и там е пълна скръб, а цените са 2-3 пъти по-високи…

  3. Бе квото и да си говорим най-важното са яките мацки. Мене луфтхаза ме изненада с много готин самолет, ама двете стюардеси бяха огромни баварки, хранени с бира и наденици и поглед на фелдфебел. Верно, усмихваха се, ама ми развалиха удоволствието от полета…

  4. що бе, май е към 50 евра до виена със skyeurope

  5. Аз също съм летял няколко пъти с луфтханза и споделям мнението на longanlon… На мен винаги до сега са ми се падали някакви огромни тетки на по 50 за стюардеси. Да не казвам пък как веднъж ме изпързаляха та от Франкфурт до София летях с нещо, което до последно си мислех, че не може да лети. Абе някакво странно усещане – все едно съм се качил на междуградски автобус, тип „Чавдар“, само че с крила.
    BTW. А най-готините мацки бяха в BG Air 🙂

  6. bg air!!

  7. Аз подкрепям изявлението по-горе и напално подкрепям авторката на текста, аз сащо сам фен на Wizzair, днес например 19.02.2008 цял ден сайта на Easyjet не може да се отвори поради незнам каква причина!!!Ако някой знае не6тп по вапроса моля да напише!

  8. SKY EUROPE sa Nr. 1. A za cenite – vsi4ko e vapros na kasmet.

  9. A imate li nqkva predstava za EasyJet – ako si rezerviram bilet za septemvri i po nqkakuv na4in se otmeni poleta, otgovorni li sa da te prevozqt do krainata destinaciq?

  10. Има условия за компенсации на сайта им. Wizzair ти плащат хотел и те превозват на следващия ден, но да се добереш до парите си за хотела е ад – факсове, майли, разправии… За easyjet предполагам е нещо подобно.
    Но отмяна на полет е много рядко и обикновено не е по тяхна вина, а при лоши атмосферни условия и т.н.
    Аз не съм имала проблем досега.

  11. edva li horata,koito ne rabotiat kato stuardi i stuardesi biha razbrali to4no tozi vid profesia,vaob6te ne e lesno da bade6 cabin crew,vseki o4akva ot teb da napravi6 i nevazmojnoto,vsi4ki patnici se oplakvat za drebolii,a obiknovenite patnici ne znaiat pravilata na rabota.Ima international safety and security regulations,koito ne pozvoliavat na patnicite i na cabin crew da razkop4avat kolanite si i da stavat ot sedalkite si.Ima i o6te mnogo drugi pravila,no edva li vie 6te gi razberete.
    Celta na niskobuidjetnite aviokompanii e da vi otkara ot to4ka A do to4ka B,vie za bilet na cena 62leva ot Sofia do London Lutan iskate perfektno obslujvane i alkohol i hrana bezplatni,emi niama da stane.

  12. @ралица Разбирам, че ти работиш като стюарт или стюардеса и приемаш нещата лично. Ако тази професия ти тежи (така излиза от коментара ти) съветвам те да помислиш за друго поприще – работата трябва да бъде удоволствие, иначе става мъка и за двете страни.
    Относно нискобюджетните компании съм напълно наясно с техните цели и средства и щом ги ползвам, значи съм приела условията.
    Аз, пътувайки всеки месец многократно, отдавна не съм чула някой да се оплаква, че трябва да си плащат храната и напитките – напротив, хората пазаруват и не се ограничават. Що се отнася до перфектното обслужване мисля, че обикновена любезност също върши работа. И нищо не струва.
    И става.

  13. norvegian.no!

  14. Аз също мисля,че WizzAir са супер. Ползвах ги от Амстердам до Будапеща и София и обратно. Не намерих и едно нещо от което да се оплача- каквото обещаха го изпълниха. Определено бих летял с тях отново. Доста са добри, повярвайте ми мога да ги сравня с „нормалните“ авиокомпании, защото работя за такава. Супер са си за цената, която предлагат. А да и стюардесите им са перфектни, също. Ние мъжете по това оценяваме дали една авиокомпания е добра 🙂

  15. Хм от нискобюджетните опеределено предпочитам Wizzair. Летял съм с тях от София до Дортмунд – какви стюардеси .. страхотни! И наистина нямаше нищо, от което да се оплача.
    Разбира се, няма как да се сравняват със Луфтханза например ..
    Обаче ме интересува друго. Наскоро летях 14 часа (София – Франкфурт – Мадрас) с Луфтханза и (както се досещате) не се пушеше.. Има ли още авиокомпания, в чиито самолети да мога да пуша.. щото след 14 часа без никотин бях побеснял 🙂

    пс: И последно .. Единственото , от което съм недоволен в Луфтханза – от Франкфурт до София с такъв самолет летяхме, че умрях от страх .. до последно си мислех, че няма да се приземим 😀

  16. WizzAir rocks! Летял съм с тях и по вътрешни линии (Сф-Вн), и Сф-Лутън, Лондон няколко пъти, и смятам да продължавам да ги ползвам винаги, когато покриват нужната ми дестинация.
    Стюардесите нямат грешка – вежливи, услужливи, и дори лъчезарно-притеснителни.
    Жалко само, че нямат линии до точки извън Европа. Но с тези темпове на нарастваща популярност и развитие, се надявам скоро и това да се случи.

  17. dobre…shte pomolq avtorkata kato sravnqwa aviolinii pone da sa edin rank izvenete wizzair i easyjet…:) ok znate li tazi godina na 3to mqsto za nai dobro obslujvane i nai dobre prekarano vreme specheli avioliniqta Palmair koqto vsunosht e avioliniq s 1 samolet i bi birtish airways koito bqha na 4 ili 5 mqsto. Kato imash po malko slujiteli e po lesno da gi podbirash dotuk s problema s stiuardesite. Wizzair si e dobra kompaniq za razmera si i osobeno za bulgariq pri polojenie 4e bulgaria air e … low cost s bezplatna hrana

  18. @хахаха Дефинирай критериите за равнопоставеност и ще караме по твоите.
    Аз съм сравнявала две low cost компании, с които съм летяла.

  19. ne mislsih li 4e malka avioliniq e po lesno da se uprawqlwa ot kolko golqma kolkoto easyjet koqto ima 54m pytnici za poslednata godina? samo rayanair ima po golqm profit ot neq(imam predvid za lcc-ta). easyJet e otvurdena firma i ne samo kato avioliniq easyCinmea easyCar….ima mnogo slujiteli razbirase 4e nqkoi po malko avioliniq sas 20 samoleta i 20 pyti malko hora shte ti ostawi po dobro vpe4etlenie tq ako ne ti ostawi neznam kade e trugnala. Nishto lichno kam tebe ili nqkoq ot kompaniite ako pitash mene i dwete ne mi hareswat. I na dwete celta im e da predvijat pytnicite ot tochka a do tochka b s vyzmojen nai burz turnaround. Prosto v momenta tova ucha i mi naprawi vpe4etlenie che takova sravnenie ne bilo moglo da se naprawi pod tvoite kriterii. I vse pak ti kazvam che mejdu dvete predpochitam wizzair….:)
    Cheers

  20. Какво ще кажете за „такса багаж“ при WIZZAIR

  21. В случай, че не си я платил при резервацията, след това понякага я плащаш, а друг път не.

    РР : И престанете да пишете на латиница, неграмотници такива

  22. Как стоят нещата с придвижването от Лондон-Лутън до центъра , чух , че става само с такси. Аз , живот и здраве ще пътувам Юни месец на концерт на АС DC и се колебая между Wizzair i Easyjet.

  23. Здравейте и от мен.Взех си билет на Wizzair за Рим.Феруари ще пътувам и ще си дам мнението.Интересно ми е какво стана със SkyEurope.Нещо май го позакъсаха.Доста хора се бяхме навили да посетим Прага,но тази линия я пуснаха Май месец а я спряха.Уж беше 4пъти в седмицата.Май имаха полети и до Париж.Цените за Виена са скочили 2но-преди 100лв си беше отиване и връщане сега под 100евро трудно намираш нещо.Спряха сайта на български а гледам май някакво сливане със Myair са направили.

  24. Здравейте! Аз определено съм голям фен на Wizzair, след многократните ми полети с тях по дестинацията София- Лондон -Лутън.Много съм доволна от екипажа и обслужването, а цените им са просто фантастични.
    Не се притеснявайте за придвижването от Лондон-Лутън до Лондон Виктория/централен Лондон/ има на все 15-20 мин бърз влак и автобуси. За такси не си и помисляйте, много е скъпо.
    Не се и замисляйте букирайте по-рано билет и използвайте Wizzair!

  25. @ ivancankov
    от лютън до лондон има 3 начина за придвижване:
    – с greenline от стоянка 10 точно на изхода на летището. цената е £13 за еднопосочен до центъра.
    – с easyjet микробуси пак до центъра за £9 еднопосочен, но аз веднъж катасрофирах с един такъв на магистралата и ги избиагвам панически
    – с влак за £10, но първо хващаш автобус до гарата, който е £1
    Има и приятели, които биха могли да те приберат или такси за мин. £50, които за мен не са опции и не ги броя
    А иначе Моника е права wizzair rulz!

  26. Доколкото си спомням автобусът от LUton Airport до гарата беше безплатен,а влака наистина беше някъде около 20 лири в двете посоки.Стига за около 40-45 минути

  27. @ preki Беше безплатен, Preki, бешеее. Представи си моето изумление преди около 6 месеца, когато ми поискаха £1, понеже станал частен – на Arriva… А разстоянието е, амиии, ако си без куфари може и пеша за 10мин…
    Аз съм за автобусите на Greenline (наскоро купени от Easyjet – двупосочен е £18 )

  28. Az sushto sum patuval s Wizz ot London. Samoletat beshe chisto nov, cenite na borda-savsem razumni,az sum bez zabelejki 🙂

  29. АБЕ ВИЕ ЛУДИ ЛИ СТЕ???? СТЮАРДЕСИТЕ НЯМАТ НИЩО ОБЩО С ТЪПИЯ МАНЕКЕНСКИ ПОДИУМ! ТЯХНА ПЪРВА ГРИЖА Е БЕЗОПАСНОСТТА. ЗАТОВА УЧАТ ПЪРВОНАЧАЛЕН КУРС С 20 ТЕЖКИ ИЗПИТА + ПОСТОЯННО ИМАТ ПРОВЕРКИ, ТЕСТОВЕ ЗА АВАРИЙНИ СРЕДСТВА И СИТУАЦИИ И Т.Н. ЗА КАКВИ ЯКИ МАЦКИ ГОВОРИТЕ?? ТОВА ДА НЕ Е ПЛЕЙБОЙ РЕВЮ???

  30. НИСКОБЮДЖЕТНИТЕ КОМПАНИИ НЯМАТ НИЩО ОБЩО С ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ! АКО ИСКАТЕ ПРОБЛЕМИ-ТЪРСЕТЕ СИ LOW COST- THE CHOICE IS YOURS!

  31. longanlon- TOZI, KOITO ISKA JAKI MACKI, JAVNO NE SE E NAIGRAL…. A I TAKIVA KATO NEGO NJAMAT 6ANS!

  32. Инфото по горе за Лутън Лондон е супер полезно…искам да попитам Greenline са автобуси или…..? тъй като съм зле с ориентацията този вариант ми се струва най- разумен….не ми се рискува с автобус и влак после….


Вашият коментар

Категории

