Posted by: sylvia a. | март 15, 2008

Най-сериозен въпрос (въпреки, че звучи саркастично-иронизиращо)

В Блогосферата има пост. Това, само по себе си, не е новина – блогосферата е за това, да се пости в нея. Този пост обаче, ме озадачава. Той гласи: „Простотията на facebook

Някой би ли дефинирал думата „простотия“ и да ми обясни кога се използва? Питам най-сериозно.

Чувам хората да ползват тази дума за други хора, например: „тоя къв е прост, що мина оттука, ся?“ и си мисля: „Съвсем нормален избор, който никого не засяга. Защо го определят като прост?”

Изобщо, как се разбира от моментен избор интелектуалното ниво (ако предположим, че „простотията” е вид интелектуално ниво. Въпреки, че това как се отнася към facebook съвсем не знам. Те са организация..)?

Ако е толкова лесно да се разгадае един човек и да се определи, може би тези хора, които го умеят това трябва да научат и нас – обикновените, как да разбираме в миг съшността на човека, за който някои други твърдят, че бил вселена..

Или това е просто обидна квалификация, която се употребява произволно и безотговорно, пък аз съм тръгнала смисъл да търся..?

Responses

  1. да си прост е моментно състояние, не даденост, може да си прост в една ситуация и в следващата вече да не си, поне така смятам че много осмислят тази дума…. всеки дори интелектуално извисена личност може да бъде прост на моменти, разликата е че има много по-голям шанс да го осъзнае, докато за ограничените интелектуално, това е почти невъзможно

  2. Ххха! Винаги съм си задавала тези въпроси. разбирам, че не съм полезна, но да те подкрепя в търсенето на (още) отговори.

  3. „прост“ може да се използва по толкова много начини – това му е хубавото на тази дума. Създава пестеливост на езика, а оттам простота 🙂

  4. @ voxy прилично обяснение, макар, че говориш за предположения, а аз такива имам много. Искам да знам ти като казваш „този е прост“ какъв смисъл влагаш.

    @lyd истината, мила ми куфарна приятелко е, че опростяването почти никога не е гениално, а обикновено е мърляво творение на мързеливи мозъци. Защо да измислят нещо по-точно, като и без това има тука една фразичка, която е пенкилер за всичко…

    Аз лично винаги съм избягвала да слагам епитети от този род, защото не съм имала необходимост да квалифицирам 1. такъв вид хора 2. постъпки от този род – те ако не са особено умни, защо да се занимавам с тях?

    И к’во – на марс също не го употребяват, така ли? 🙂

  5. тц. не го употребяваме. ние казваме „малoумен“ и „овца“ – често с любов. 😀

  6. а простак има ли нещо общо?


Вашият коментар

Категории

