Posted by: sylvia a. | април 14, 2008

Оркестър Карандила и многоличието на България

В събота Карандила имаха уникален концерт в СГХГ.

Карандила са цигански духов оркестър от Сливен със страница в Уикипедия и обиколили света – Швейцария, Япония, Германия, Италия , Австрия и така нататък.

Рядко съм слушала толкова талантливи изпълнители и толкова виртуозни импровизатори. Репертоарът им е смесица между цигански песни с джаз елементи; руски раг-тайм; „Селски танц” на проф. М. Левиев и „Камилата циклоп” – оригинално парче от кв. „Надежда” в Сливен.

Те са продуктивни до умопомрачение, много по-трудно се изморяват от слушателите си и свирят при всякакви условия – в СГХГ беше задушно и горещо като в подземна дискотека през лятото, но те поддържаха темпото 10 000 ноти в минута със завиден ентусиазъм.

Забележителното при тях е мисленето и мащабите – със собствени усилия основават училище за деца – Карандила Junior. Те бяха „подгряваща” група на този концерта и са достойни наследници! Сами организират концертите си и въпреки, че като продуценти не се стравят: аз съм фен, а за този гиг разбрах 30мин. преди началото му и залата беше полу-празна, е прекрасно да гледаш и слушаш хора, които толкова си обичат работата.

Оркестър Карандила са събрали в себе си всичко онова, което представлява малката ни държава на кръстопът: безумно съчетание от стилове и влияния, с последствията от които, се опитваме да живеем. Може би е време да престанем да вървим против течението, да се борим със себе си и да се захванем сериозно и отговорно да се забавляваме с това което имаме. Толкова е много и лико.

Клип от откриването на фестивала Джаз+ 2006.

Снимката по-горе е правена от Г. Димитров.


Responses

  1. Силвия, напълно те подкрепям за всичко казано. Само за едно не си права – Карандила не организират сами концертите си – имат си агенция, която се казва Месечина мюзик.
    Поздрави,
    В.

  2. Веселин, този концерт, в СГХГ, си го бяха организирали сами. Предполагам, че концертите навън им ги организира агенция – там без посредник няма как да стане.

    Радвам се, че всичко друго ти е харесало – аз съм страхотен фен на виртуозността им🙂

    Хубав ден,

    Силвия

  3. Аз продължавам да държа на моето, но като се замисля няма сми да спорим за глупости🙂 Да се оставим на хубавата музика. Fanfare Ciocarlia владееш ли ги?

  4. ми, не🙂
    къде дават уроци?

    аз съм ок, да се съглася с теб, за организирането на концертите – пак нещо не съм разбрала…

  5. Ами, май в Румъния, ама и те като нашата Карандила са от не-пророците в държавата си.
    Иначе, да завършим темата. И този концерт е под шапката на Месечина мюзик, те са големи пичове.
    Но както си видяла посещаемостта не беше много голяма, щото нещо рекламата куцаше. Имаха направени Феймкардс, но никакви плакати, нищо… Въпросът е, че нито един „спонсор“ не дава пара за концерт, който да не е на Кайли-Майли или поне Ивана-Мивана. Кофти тръпка…

  6. Веско, благодаря ти за топлите думи и за всичко, което направи за промоцията на Карандила. Наистина можеше и повече от нас, но сам разбираш колко е трудно без спонсори, а и наистина всичко двамата с Виктор сме го направили сами. може би има и пропускир но едно ме радва че леко полеко нещата се променят, публиката на Карандила е наистина интелигентна публика и заслужава повече, Благодарим на всички които ни подкрепиха. И другото ме радва че сме останали незабелязани, нямя нужда от показностр важно е какво става.


Вашият коментар

Категории

