Posted by: sylvia a. | януари 27, 2009

HomeBox на сапун. M-tel на кладата.

Човек и добре да живее му трябва интернет. И ако живее в гората, както ние с Л., установява, че опциите му не са както на нормалните градки хора, а са мноооого по-ограничени. Ние с Л., след като говорихме с БТК, куп кабелаки, оптични интернет доставчици и вся осталная сволач установихме, че за май само HomeBox на М-тел ни устройва. Ако знаехме какво ни чака…о, наивници..

Взехме си устройството през септември’08. И през септември бяхме щастливи. Октомври също. Точно започнах да свиквам и през Ноември се появиха първите облаци на иначе синьото ни, виртуално небе.

За да разберете историята, която следва ще трябва да ви дам малко общи дани:

Как работи HomeBox? Дават ти едно устройство, което има звучно корейско име и сим карта с номер на М-тел. Този сим, обаче е необикновен. Той има право да си говори само, и единствено, с най-близката клетка на М-тел. Взимаш един обикновен телефон, свързваш корейското усройство към него и така, с едно движение, получаваш домашен телефон и интернет. Естествено много скъп, много бавен и много ограничен откъм трафик, ама като никой друг не предлага интернет в гората…

През ноември домашният ни телефон започна да звъни пред 10-15мин и строг, но справедлив женски глас ми заявяваше, че сме изнесли устройството извън обхвата на клетката и ако още веднъж ни хванат, ще ни напляскат. Ама ние телефона изобщо не го бяхме мърдали – стоеше си все така в ъгъла на бюрото и прашасваше доволно. След 2 дни телефонен тормоз – (найстина звънеше през 10мин, не е художествена измислица!) се обадих на Мтел и те казаха, че явно сме между две клетки и устройсвото се бърка, затова!, ще са така любезни да го включат към втора клетка, за да не ни прятеснява. ОК, казах аз и забравих. Краят на ноември дойде и ние с Л. забелязахме, че сметката ни за интернет е набъбнала двойно в сравнение с предишния месец. Заобвинявахме се взаимно, както правят добрите семейни двойки, но чинно си внесохме допълнителен депозит до 110лв. и продължихме да браузим щастливо.

И така до 20ти декември 2008. Сутринта нет нямаше.

Обадих се, за да проверя сметката и тя беше….380лв.

Тук има два огромни проблема. Единият е, че нашият депозит е 110лв., след което би трябвало телефона да е спрян. Прави се, за да защити нас от крадци и Мтел, ако ние се окажем крадци. Как тогава се е стигнало до това да имаме сметка от 380лв?!

Естествено, веднага говорихме със Мтел на живо и по телефона. Всички казаха едно и също:

– Много съжаляваме, ама наистина сте страшно преебани. За да имате нет трябва да ни дадете 380+ лева и тогава може би ще ви го пуснем.

Това, че очевидно те са нарушили договора, и са допуснали сметката да стане 380лв. изобщо не им дремеше…

Пуснахме жалба, която обаче щеше да бъде разгледана след 14ти януари 2009 (действието се развива на 20ти дек 2008), защото преди това не можело да се прави справка за ползването на телефона и нета.

Извод 1: Интернет няма да имаме, освен ако не платим 380лв. които са направени порди вина на Мтел.

Вторият проблем е, че ние сме сложили супер-дупер сложна секюрити система на устройството, на 100м. от къщата ни никой не живее и освен това през целия период, през който е навътряна сметката бяхме на купони – Коледа е все пак, няма да браузим, я, вместо да пием. Това за мен и Л. означаваше само едно – сметката е резултат на техническа грешка и ако тя не се поправи следващата ни сметка е много вероятно да е N-пъти по-висока от тази.

Как обаче да убедиш Мтел, да си проверят системата?! Когато им го предложихме те заявиха, че системата им е Сертифицирана, грешки са недопустими!

Говорихме с комисията за защита на потребителите. Те много любезно ни обясниха, че може да глобят Мтел (и ще го направят) ако има проблем с договора, НО интернет няма как да ни дадат.

14ти януари дойде.

Обадихме се в Мтел и какво се оказа. Не само, че трябва да платим 380лв, но трябва да увеличим и депозита на 380лв, защото вече сме доказали, че вяра не може да ни се има – искат кеш за застраховка. С две думи: срещу скромната сума от 760лв, ние бихме могли да получим лош достъп до интернет.

Извод 2: Не съм виждала или чувала по анти-клиентски настроена компания от Мтел. За всичко е виновен и трябва да плати: клиента!

Пиша всичко това, защото имам нужда от запален адвокат (запален, не безплатен), който да поеме случая. Освен това, ако ми позволите да конкретизирам една позабравена фраза от близкото минало: За Бога братя, не купувайте HomeBox!


Responses

  1. лелее, завалата…

    мислех да пиша нещо подобно относно adsl услугата на бтк, ама копи-рейст очевидно ще свърши работа.

    имам адвокат сериозен, консилиере де тутта ла фамилия, ама на тебе ти не требе адвокат. требе ти ентусиаст. защото със сигурност си подписала десет страници договор, в който пише, че…

    да го духат преебаните.

  2. извини ме за грешките, с дете на ръце съм..

  3. Само да те поправя – кредитния ти лимит (някакъв, даден ти от МТел + внесения от теб депозит) защитава МТел, не теб. При достигането му МТел има правото (но не и задължението) да преустанови достъпа ти до услугата до изясняване на случая / внасяне на депозит и прочие.
    И да – наистина билинг системата на МТел има TUV сертификат и наистина е много малко вероятно именно в нея да е проблема… По-добре е да си проверите компютрите за вируси или някакъв друг подобен софтуер и да проверите дали някое от мрежовите устройства у вас (включително и това на МТел) не генерира тия огромни количества трафик.

  4. Те поне бяха честни в рекламата си за пакета: дърта бабичка ти пробива дупки в съзнанието. Така че не учудвам, че е брадва (те обещавах бормашина да ти докарат)

    (а че са имали нещо друго пред вид, имали са – но се получи реалистично за това, което предлагат в действителност – брадва!)

    Мога само да ти съчувствам – даже и адвокат не познавам, който да ти помогне

  5. Хм, явно темата вълнува.
    @ batpep Дай все пак адвоката, моля. Ще ти дам спам емайла, че другия си го пазя за нов sylv_atipova at yahoo.co.uk От комисията за защита на потребителя искад да разгледат въпросния 10страничен договор, но ние искаме наш адвокат да го направи първо.

    @danielpanev Mtel признават че е трябвало да бъде спрян телефона след надхвърляне на сумата от 110лв. Защо не е, не знаят, но не им е важно – и без това ние трябва да го платим. Да, и ние си мислехме, че един от двата компа може да е имал upgrades етц., затова внимателно проверихме всичкo за двата дни под въпрос. А Мтел нямат техническа възможност да установят кой и какво е генерирало трафика. Просто се приема, че сме ние. Точка.
    Те казаха, че HomeBox, който се използва от две клетки е ново за тях и само го тестват. В момента, в който пуснаха втората клетка се появиха проблемите.

    Благодаря за съветите, btw.

  6. 🙂 Принципно спират телефоните при надвишаване на кредитния лимит – коментарът ми беше, че по тая точка не можете да ги осъдите…

  7. той консилиеле не е потаен, но все пак не е зле да ми пратиш валиден мейл на мейла, който ще се изпише точно след коментара ми🙂

  8. sylv_atipova at yahoo.co.uk

  9. Хехе , ментел🙂

    Толкова ли няма в радиус от 20 км някой безжичен нет доставчик. За около 100/месец би трябвало да намериш поне няколко с желание да пуснат нет.

    Друг път не си взимай абонамент на трафик. Един вирус и неизключено ПС докарват доста главоболия.

    Провери nexcom и/или maxtelecom дали нямат покритие.

  10. Още koментари за Бокс-а.Кофти работа. : http://www.bnap.org/f/comments.php?DiscussionID=471

  11. Случайно да сте ползвали Нета за сваляне на торенти?

  12. Хора, стига сте набеждавали момичето. Ясно е, че Мтел просто са й писали трафика и през двете клетки, още набъбването на сметката от момента на добавяне на втората клетка го подсказва.

    С адвокат не мога да услужа, защото и аз самият нямам такъв. Едно обаче е важно: занапред не пропускайте да ПРОЧЕТЕТЕ какво подписвате. И ако се опитат да ви набутват с такива договори, с извинение, там, дето слънце не огрява, просто им кажете, че ще минете и без услугите им.

    Мобилните оператори у нас имат бая традиции в надписването на сметки, така че ама въобще не съм учуден.

  13. Аспарух, ти зле ли си?
    Обясни ми технически как е възможно М-Тел да изчисли трафика за две клетки??? Устройството се връзва към една клетка, а не към две едновременно. Първо семейство „a-tipova“ са ползвали едната, но тъй като a-tipova се е връзвала и към съседна клетка служителите са и я добавили към домашната зона. По този начин тя се връзва или към едната или към другата клетка. Трафикът е 1!!

    Ти като ползваш GSM-a си и около теб има 3 клетки, които можеш да ползваш сигурно (според твоята логика) говориш през 3 клетки и съответно оператора ти умножава разговора по 3? Така ли? Моля ти се осъзнай се и следващия път бъди по-подготвен.

  14. @ SuperCow Не сме теглили торенти случайно, а винаги нарочно, но когато нямахме лимит… а с 5GB какво можеш да дръпнеш…
    @ Аспарух Благодаря ти за защитата, но никой не ме е набеждавал – просто си говорим. За да е ясно – не обвинявам Мтел, че са ми/ни надписали сметката, а за пълното им безхаберие за решаване на проблема – все едно не сме им клиенти, а длъжни. Иначе ползвам услугите на Мтел от години и никога не съм имала проблем.
    @ ivelina_ne Без обиди и лични квалификации, тройни удивителни и повишаване на тон, моля. Мнението на Аспарух е толкова валидно, колкото твоето – това, че е различно не го прави по-глупаво.
    Относно твоите агрументи: телефонът ти е направен да се свързва с много клетки, но това устройство е проектирано да е „закачено“ само за една клетка. Ако ти си по-наясно технически, от него – моля за извинение, аз съм само юзер и държа така да си остане.

  15. Сега виждам, че ivelina_ne се е линкнала към сайта на Мтел. Това, нейното, явно е официалното становище на Мтел по въпроса😀

  16. a-tipova, мнението на Аспоарух е меко казано свободни съчинения. Това ти го казва телекомуникационен инженер. Грешката е 100% човешка. Или на персонала на МТел или дори твоя… Надявам се не използвате безжичен рутер за връска между устройството и домашният ви компютър?

    п.с. Дори и да е твоя грешка (иглежда, че знаеш какво правиш, така че не е много вероятно, но все пак…) те са били длъжни да резнат трафика при достигане до лимита… Не зная, дали адвокат ще ти помогне отново да имаш интернет без да заплатиш тази баснословна сума, но съм сигурен, че на един етап ще имаш нужда от адвокат ако не прекратиш договора и не заплатиш всичко „дължимо“. Това трябва да означава сметката ви минус 110 лв, които са ви депозитът. След заплащане на сметката нещата също могат да опрат до съд. Особено ако си пазиш бележката за внесен депозит…

  17. МИсля че поначало сами сте се пре….ли с този оператор, и продължавате да му се натискате.

    Вземете си вива трафик и спете спокойно))

  18. Мой приятел си взе Homebox.
    Лимита надвишен с много и пак голяма сметка.

    Причината … много интернет трафик от БЕЗЖИЧНИЯ МОДЕМ (в homebox устройството), който Е ПУСНАТ по подразбиране и Е БЕЗ SECURITY.

    Той изобщо не е знаел, че има такава „екстра“ в устройтвото, а и няма представа как се ползва, да не говорим изобщо да настройва security.

    Как може да продаваш устройство с план на трафик и да оставиш „отворена врата“.

    Дори не ми се помисля някой подло умишлено да е решил да продават така устройствата.

    За тези, които имат такъв homebox (не всички имат wireless) да си проверят настройките докато не са ви „обрали“.

  19. @Чо – стига сте търсили конспирация и умисъл.

    На сайта на мтел хората са си написали:
    ВНИМАНИЕ

    Wi-Fi функционалността на Вашето HomeBox устройство е включена по подразбиране и функцията за криптиране не е активирана!

    М-Тел препоръчва да активирате функцията за крипитиране на Вашата Wi-Fi мрежа, за да се предпазите от нежелан достъп и потребление на данни от външни източници.

    За повече информация се консултирайте с Ръководство на потребителя, придружаващо Вашето устройство.
    http://mtel.bg/mobiltel/services/homeboxdesc.php

    Пишеш че твоя човек не е знаел, че има такава екстра, как се ползва и какво е секюрити…
    Не ставайте смешни, като си купувате кола, някой казва ли ви да си я заключвате пред блока. А ако я оставиш отключена, и някой ти я гепи, продавача на колата ли е виновен?

  20. Прикольный пост, на рсску подписался.Будем чтить
    Кстати, добавь свою аську

  21. Като си купиш нещо не отваряш сайта на производителя/продавача да видиш за скрити настройки!?
    Разчиташ на това, което са ти дали като интрукции.

    Това го пише СЕГА, тогава не го нямаше никъде.

    Сега вероятна го пише и в интрукциите на хартия, но тогава НЯМАШЕ нищо.

  22. http://www.safenet.bg/

  23. Неплохо!даже интерсно, правда я уже читал проэто, на одном блоге!

  24. Оценка 5, базару ноль

  25. Някакво развитие по темата?

  26. Здравейте, от октомври 2008г. имам подобен проблем с Мтел ,некадърна служителка ми продаде Хоум бокс, но не ми обясни нищо за безжичната връзка , и забрави да ми даде ръководство на потребителя, след 10 ина дни получих сметка 550 лв оказа се че е превишен безпл. трафик, чрез уайърлеса, какво да правя, ?има ли подобни случаи, дайте да ги съдим! Търся други подобни случаи, да се обадим на „Господари на ефира“

  27. Здравйте!Аз съм със същия проблем-натрупана сметка от 302лв. за едно денонощие,без нито едно жходящо или изходящо обаждане.Когато купувах пакета „лубезните и коректни служители не ми обясниха че е вклучена wi fi мрежата и че трябва аз да си я изключа,а и нямаше упътване в пакета как да го направя.Сега ме заплашват със съд ако до 8-ми март не внеса сумата,прехвурлена кум някакъв кредитор.И аз съм ЗА Господари на ефира

  28. Здравей, Милена! пиши ми на мейла ,да се свържем с „господарите“ щото от мтел няма да получиш адекватен отговор.само ме разиграват вече половин година.

  29. Извинявай ето го:violeta_terzieva@abv.bg

  30. Хей, човек се затрива за малко и изпуска важни неща. Аз съм за заедно срещу Мтел. Можете да ползвате и моя случай, прилежно описан по-горе. Като се освободя малко след 10ти март ще пиша пак за развитието на въпроса и ще се свържа с адвокат, който ми бе препоръчан горещо от батПеп.

  31. Здравейте, аз съм запален адвокат и искам да помогна. Въпросът ми е следния: Според Вас единствено некриптираната Wi-Fi мрежа мрежа на Вашето устройство ли е причина за високата сметка. Казвам “ според Вас“, защото Вие ползвате услугата и можете сами да си направите сметка приблизително за генерирания трафик/ има програми за трафик/. Ако смятате и сте убедени, че причината е единствено тази аз не мога да помогна с нищо.

  32. Здравейте, Adibox предполагам че генерираия трафик е от уайърлеса, защото от години съм абонат на кабелен и все около 2GB използвам.Проблемът е че в комплекта нямаше ръководство а и мацката не си направи труда да спомене за тази функция. за 7 дни сметката ми беше 559лв с ддс. на седмия ден подадох жалба в техен магазин, в нета прочетох че до 7ия ден може да се развали договора? вярно ли е? те защо казаха че не може.

  33. Аз незнам защо все още някой се набутва с мтел! Откакто са излязли имат най-неизгодните условия за ползване на абонаменти и разговори с други оператори. Аз съм на Vivatel и сас Щатите и със обикновен абонат на Мтел говоря на 38стотинки….сметай баце!

  34. Май няма да ги съдиш?
    Откри ли кой ти смуче от нета?

  35. Любопитно ми е как можете да генерирате този трафик, моята скорост на сваляне едвам достига 10 кв/s, ако съм късметлия да имам покритие? Май е краино време всички измамени от ментел да се обърнем към защита на потребителя.

  36. Аз пък мога да ти кажа, че е достатъчно да си оставила някой торент активен и ще навъртиш зверски трафик. Не мога да разбера защо не си си взела неограничен трафик? За 10 лв отгоре.😉 А и явно при теб покритието е повече от добро за да може да имаш такъв трафик.

    Извън темата: Търся да закупя настаро Хомебох устройство, че моето го счупих, а съм много доволен от услугата.

  37. И аз изгорях😦. Подробности http://black-hats.com/?p=7

  38. то и аз , служителят на мтел преди ми викаше и че като стигна до лимита автоматично ми се блокира картата , а то се оказа не така , сега ще видя до края на месеца каква ще ми е сметката при лимит 50лв , по моите изчисления , под 500 лв не ми мърдат ,понеже съм с Mtel Surf и там май по 30ст. на МБ , ще ви информирам по-късно , като му дойде времето

  39. 250лв , далече от тва което очаквах , ама пак си е много

  40. И аз се вързах на UNLIMITED и вече ги псувам нито нета е обещания , нито телефоните работят ! И постоянно се разкача системата им!
    Долна Българска пародия на оператор!

  41. Добър ден,
    Adibox аз имам доста по-различен сличай и моята ситуация е по-сигурна. Т.е. трябва ми амбициозен адвокат, който евентуално и друг път се е сблъсквал с МТел или поне няма нищо против да го стори! Мога да уточня без проблеми случаят си.

    Търся си АДВОКАТ!

    mail: sextionman(at)mail.bg

  42. Свилен, замених маймунското @ в адреса ти, с (at), за да не го детектнат и спамят.

  43. Това от МъТел е меко казано непрофесионално. Никога не може да се разчита на потребителя да се погрижи сам за сигурността си и никога не може да се разчита, че един компютър не е и няма да бъде заразен и да вземе да прави глупости.
    Това е много гадно и нагло поведение към потребителя, който трбява да гарантира всички рискове.

    Личи, че умишлено не се стараят потребителя да е защитен, защото ще загубят приходи. Щеше да е до някъде честно, ако пишеха „има голяма вероятност по ваша или наша грешка да бъдете таксувани 15-торно“, но никъде не го пишата това или поне не така, че да го разбере не-адвокат :Д

    Аз също имах един път проблем с този лимит, за радост не със такава сума, поради което не ми се занимаваше и просто си платих. Но определено не следят монго-много лимита да се спазва.

  44. as shto me pre ca ka ha ka tokazah nijamam obeshta nata skorost ate kazaha vzpozvaise ot telefona sjakas im iskah te le fon ane internet

  45. Как на спрян лимит + депозит тотал 120 във фактурата е отразено 160 и да излязат с отговор „закъснение от колегите , когато се в роуминг“

  46. Забравих да допълня , че не ползвам GPRS ама имам 0,37 стотинки както й уж 20 безплатни смс към Мтел ама и тях са ми ги сметнали….
    Питам аз Кой за Бога ще оправи тази скапана държавица ?!

  47. neka napravim anti MTEL (Mentel) grupa v facebook,prisuedinete se kum anti Mtel v facebook

  48. na pomiarite ot Mtel ne im puka za hilyadite preebani klienti mejdu koito sum i az.kraino vreme e da napravim neshto

  49. Здравейте, нека който е недоволен Мтел Хоумбокс и има възможност да свидетелства във Варна да се свръже с мен на скайп d3ud3ana

  50. […] офис и там ми препоръчаха да пусна жалба. Като чета тук обаче се съмнявам че ще има ефект. Също така за голям […]

  51. позната история…взех си Home Box и си го поставих в личния автомобил в договора ми пишеше да не се мести от дома ми тоест личния ми автомобил е моето домашно пространство по закон според юристите! заработи веднага колата ми бе пред едно кафе и рутера пръскаше интернет около автомобила ми имаха интернет всички които седяха на масите на кафето пред паркинга където бях паркирал.Проблема започна след като се качих зад волана и подкарах колата си но не съм местил устроиството от личното си пространство а започнаха да ми звънят от М-тел и да ми говорят вие сте извън зоната на вашата лична собственост и сте в нарушение и сте прекъснат или нещо такова не мога точно да си спомня какво ми говориха но аз си спазвам условията по ваш договор казвам устройството и стационарния ми телефон са в личното ми МПС какво да направя,че къщата ми е на колела и се движи по пътищата…..нее казват ми не може така и ми спраха нета и телефона странно,че като го преместих на вилата сори взеха ми паричките за нов сим и там пък клетките не били преустроени за интернет трафик били само за телефония не мога да изтегля нищо от интернет ама ми взеха 90 кинта за една седмица разправии и толкоз!!! с две думи изгорях с 90 тачка без да съм ползвал НИЩО …..! ами да бяха направили една прима дата карта предплатен неограничен интернет за месец без ангажименти и условия слагаш 10лв.имаш неограничен нет за един месец какви са тия договори и тия условия от М-тел като клетките им не са преустроени за бърз интернет !!!!


Вашият коментар

Категории

