Posted by: sylvia a. | април 13, 2009

Как не станах 2

Вроденият ми вътрешен ексхибиционизъм винаги ме е карал да мечтая, че някой ден, някой ще ме попита как съм станала такава, каквато съм и какъв е бил трудният, и несъмнено трънлив път, който е довел до тези прекрасни резултати. Седмици наред съм сънувала, точно преди зазоряване, как Слави Трифонов ме кани в предаването си и ме интервюира с едничката цел да разбере: за какво съм мечтала като малка и как са се развили мечтите ми.

Провидението, естествено, отново ме изненада и ми дойде изневиделица. Оказа се, че шансът ми да блесна пред човечеството, като уникален екземпляр дойде от съвсем различно място: поста на Никола КАК НЕ СТАНАХ КОСМОНАВТ.

Сега аз ще ви разкажа КАК НЕ СТАНАХ МАРГАРЕТ ТАЧЪР.

Когато бях на 6 живеех на село. Всъщност то не беше село, а мина. Даже така се казваше мина ‘Устрем’. Беше едно изкуствено построено и организирано гето, на края на една гора и една истинска мина, където разпределяха инженерите без връзки. Баща ми беше шеф на мината, а аз тичах по гащи из междублоковите пространства . По смесицата от пот и прах по хилавото ми тяло можеше да се гадае бъдещето, което не вещаеше нищо добро в интелектуално отношение.

Като станах на 6 майка ми и баща ми решиха, че е време за циливилизациата и дойдохме в София. Аз дълго време плачех нощем за изгубените поля и свободата на детството, но на втория ден реших, че е по-добре да канализирам енергията си в нещо по-полезно и се изпоназапознах с всички деца наоколо.

Те бяха прекалено заети, за да ми обръщат внимание. Играеха на Седморката на Блейк. Естествено и аз исках да играя, но понеже съм руса единствената възможна роля беше на Джена. Те, обаче, вече си имаха ‘Джена’. След известно време спорове (бой), се наложи мнението, че въпросът трябва да се гласува. Аз спечелих със съкрушителна победа. Този мой пръв досег с електората толкова ме впечатли, че веднагически реших, че политиката е единственото поприще за мен.

Последва шеметна кариера като ‘Отряден председател, Председател на кръжок ‘Млад краевед’, водеща на много Класни събрания (боже, така ли се казваха?)… За съжаление срива на социализма ме свари неподготвена и не успях да вляза в комсомола, защото го разформироваха. Ако така не ми бяха подлели вода, кой знае до какви висини щях да стигна..

Аз естествено не се отказах. Падането на един цял класов строй не ме впечатли. Отне ми известно време да се преориентирам и така звезда в моя небосклон стана Маргарет Тачър! Толкова много и се възхищавах, че като заминавах на село, за 3 месеца през лятото плачех, че няма да мога да следя умелите й политически ходове. Като се връщах от село първото нещо, което питах баща ми още на Централна Гара беше: Случило ли се е нещо важно в политиката?

После, поради причини от лично естество (тежък пубертет), загубих малко усрема си. Започнах да се занимавам с момчета, които още от времето на Кралица Виктория знаем, че са провала на всеки добър политик.

И сега, ето ме нá, години по-късно все още съвсем неориентирана: бивш графичен дизайнер, търговец с нежна душа и неосъществен (главно поради титаничен мързел) художник.

Както казват: бъдещето тепърва предстои!

 


Responses

  1. Ъм, верно, че на английски е Thatcher, и би трябвало да е Татчър, ама не е ли приятно на български Тачър само ? :>

  2. М, да. Напълно си прав, че на български било Тачър. Поправено.

  3. Хахахах, страхотна си!! Много забавно, браво:)

  4. Никога не е късно да се захванете отново с политика. Толкова хора успяха все пак. Без каквато и да било квалификация.

  5. горките англичани… на тези хора изобщо не им върви, и то заради някакви пъпчиви момчета в случая;;;

  6. Много хора се развиха изключително добре в “гората“, Силвия, а т. нар. цивилизация е по-скоро гето, оправи си правописните грешки.

  7. Ще си оправя глешките ако мога да ги намеря. Проклетите proofing tools не ми работят и колкото и да се опитвам, не успявам да ги оправя..
    Bloody Microsoft.

  8. Абе, тая гнусна гражданка израстнала на село да не си пуска повече гнусните статии.По-глупава статия не съм чела, а някой даже и се радват и казват колко е забавна.Сивите ви вещества не функционират правилно.В кой филм участваш бе,кво гето бе?И какво че,баща ти бил гъзоблизец на някой?Да ни пази от такива като теб и други подобия на теб!!!!!!!!

  9. Доста забележки си получила за правопис и тъпотия,но нали си гражданка от село хахахахахаха.ТОЛКОВА СИ ЗАБАВНА БЕ КУХА ЛЕЙКО.

  10. Я, имам си личен хейтър. Явно ставам известна🙂

  11. Ами нали ти е ясно че,като станат повече от един може да стане опасно за теб.А до известността ти в някой друг живот може и да станеш.Мечтите са безплатни,мечтай на воля хихихихихи.Айде КУХА ЛЕЙКО до другия път

  12. Мила Силвия, не че ставаш известна, нито имаш хейтъри /тази така българска дума/, просто има хора, които са възмутени от глупостите, които си написала, хора, които са израснали на място, което ти не познаваш явно добре, но си нарекла гето. Хубаво си помисли доколко са софиянци майка ти и баща ти. Остани си със здраве и заблудена, че видиш ли баща ти, който горкия бил без връзки го пратили в гетото.

  13. @ анти Самоирония? Сарказъм? Познати думички или тъмна индия? Някой се е взел много насериозно мааай.. Ама защо така анономно някак си? Я излез от храстите..
    Аз стоя зад всяка моя дума и правописна грешка. А Вие др. просветен?

  14. Ха-ха, откога Индия се пише с малка буква??? За твое сведение знам прекрасно значението на думичките, само че от твоите писания не си личи много, че се самоиронизираш, писането не е за всеки. Талант се иска за тая работа, не става само с ядене, трябва и акъл…
    Така или иначе не ме помниш, вероятно от съзнанието ти са се поизтрили спомените за гетото и неговите обитатели. Но пък много от тях вече прочетоха това, което си написала, не са възхитени.
    Аз за разлика от теб живях 12 години на “Мината“ и смея да твърдя, че бяха най-хубавите досега в живота ми и най-безгрижните, поживях долу-горе толкова и в София, там се чувствах много повече като в гето.

  15. Уфффффф,пак тъпизми.Честно кажи,ти ходила ли си на училище?Абе ДР.а-Типова хихиихи да вземете да се върнете в първи клас, че да се научите да пишете без грешки.Ако има конкурс за тъпащина, то със сигурност вие ще вземете първото място.Вие сте по- запозната от нас как се излиза от храстите,моля да обясните как става това?Явно си натрупала опита си в ГЕТОТО.Ти някога задавала ли си си въпроса,,Защо съм смешна в очите на хората?,,Не претендирай, че си нещо след като 1. не си се научила да пишеш правилно и 2.пишеш само някви огромни Простотии.Съжалявам,че е имало такива невежи като теб и твоето семейство които са живяли в ГЕТОТО.Аз се чудех, от къде идва замърсения въздух.

  16. Поради това, че не ме познавате лично, мнението Ви за качествата и недостатъците ми е без значение.
    Жалко е, че позициите ни по отношение на мината се разминават, но вие всички сте големи хора – ще го преживеете.

  17. Няма нужда човек да те познава за да разбере,че ти липсват каквито и да е качества.Човек без качества е нищо в тоя живот и ти го доказа със своето изказване относно Мината.Хората уважаващи себе си не падат толкова ниско,че да коментират по този начин.Кой както е възпитан.Както е казал Платон,,Невежи са само тези,които са решили да си останат такива,,.Жалко,че си решила да си останеш невежа.Хората са различни,мненията също.

  18. Случайно попаднах на тази статия, но ако е така както пишеш и аз съм израснала там. Може би сме на една възраст, защото споменаваш за събития който се случеха и на мен. Искам да ти кажа , че за мик не сам съжалила за времето през което сам била там. Винаги сам си мислела , че света сваршва там.

  19. Хей, Дарина. Аз те помня. Аз също не съжалявам, че съм израстнала имайки достъп до такива места и събития. Не мисля, че в разказа ми има и капка негативизъм – към мястото, детството ми, хората…
    Просто човек расте и се развива. Аз съм продължила нататък и, за радост, света нито започва, нито свършва там.

  20. Мина „Устрем“ никога не е била гето.Аз също съм живял там през 60-68г.Знаете ли,че тогава мината имаше футболен отбор в „В“група,спортна зала,културен дом,детска градина,училище.Имаше жилища с канализация.Това е било едно съвременно селище.Разбира се имаше и хвостохранилище и флотационна фабрика,естественно с тяхните негативи.

  21. Много ми е интересно кой се е подписал вместо мен по-горе.
    Силвия, аз също те познавам, но под моето име е писал някой друг горе, както и да е, не споделям твоите квалификации по отношение на Мина Устрем, въпрос на гледна точка явно. И да помоля клонинга ми да се научи да пише грамотно, че така чак се почувствах като идиот:)))))))))))

  22. Здравейте.и аз сам от онзи край по точно от село Радовец.Моето мнение е просто едно красиво място

  23. Мина Устрем вече я няма. Почти е срината до основи. И поддържам мнението, че е обидно да се сравнява с „гето“. Не познавам Дарина и Силвия, а може би това са си псевдоними (поне до 1976 година). Директорът наистина имаше дъщеря, но не на 6, а на 16 години и не руса, а чернокоса (без имена). И от тази мина излязоха много ХОРА, за които казвам, че природата им е дала много.

  24. Аз също съм живяла в мина ,,Устрем,,от 1960 до 1965 година.Най-милите и скъпи спомени от детството ми са точно от живота на това място.Често сънувам поляните пълни с цъфнал,червен божур,чиста и пълна с риба река Тунджа и храстите в които беше пълно с костенурки.До ден днешен си спомням за дните.които за нас децата нямаха дати и за игрите, които никога не ни стигаха.Добре, че са сънищата за да мога поне в тях да се връщам в онези дни.

  25. Да, всички, които започнахме дните си в мина „Устрем“, продължихме напред! Но едва ли щяхме да бъдем същите хора, ако бяхме израснали на друго място. И аз прекарах първите си 12 години на това закътано селище. И не съжалявам! Детство изпълнено с приключения, което изгради свободен дух и борбеност. Мисля че, получихме всичко, което ни беше необходимо за тази възраст. Страхотно си беше, просто като на кино…:)

  26. Стела съм, в предният пост…


Вашият коментар

Категории

