Posted by: sylvia a. | юни 25, 2009

Защо все излизам права?

Имах кърлеж. И то не къде да е, а малко под Д-то.  Летни работи… седиш къде ли не, обличаш се леко и хоп!, налага ти се да ходиш на доктор.

Аз не съм ходила на доктор в България от 2001 година, съвсем не без да искам. Няма как да си нося кърлежа с мен до Англия обаче и храбро се запътвам към Токуда. Чувала съм добри работи за тази болница, а и знам къде е, за разлика от Първа, Втора и т.н градски.

В колата седя на криво с намусено-гнуслива физиономия и говоря на Л:

– Мразя да ходя по доктори! Сега ще трябва да вляза и понеже не знам кой третира кърлежи да обясня всичко на рецепционистката. Ще има опашка, като следващият ще се е залепил за мен и ще гледа и слуша всичко, което казвам. Ще ми кажат къде да отида, а там доктора ще ме пита: ‘Абе къде ги намрате тези кърлежи, бе! Що не внмавате?’ Аз ще се почувствам като пълен идиот, все едно съм направла нещо нередно, като съм се оставила да лепна кърлеж, а не просто да съм си почивала в парка.

Л. ме поглежда и мило казва, че това беше отдавна. Сега ще са любезни и всичко ще прключи за минута.

Стигам до Токуда.

Първо – паргингът е платен, но места за паркиране няма. Правя 3 кръгчета и накрая успявам да шмугна колата в място достатъчно само за Форд Ка. Блокирам шофьора на съседната кола, който може да влезе само от пътническата страна. С повечко късмет може да се върна преди него.

Второ – рецепционистката е мила жена  и въпреки, че аз съм стояла на 1 метър от предишния пациент точно когато правя две крачки към нея цялата опашка ме следва, а чичкото с тениска на напречни раета върху големия си корем даже се обляга на бюрото, за да ме вижда, докато си споделям личните проблеми и си диктувам името.

Успявам да намеря посочения ми кабинет. Канят ме да вляза. Показвам кърлежа (който милостиво е отзад и досега не съм го видяла, а само напипала). Мед. сестра възкликва: ‘- Аууу, ама той мърда!’ и за да е сигурна, че разбирам колко гнусно мърда прави физиономия, свива пръстчета пред гърдите си, за да имитират пипала и почва да ги мърда илюстриращо. Докторката се навежда и добавя, докато го маже с олио: ‘– Гад мръсна! Къде ги намирате тези кърлежи, бе!’ Аз вече се чувствам, като идиот; с огромен бацил, от който дори медицинските лица ги е гнус. Психясала и унижена.

След 2 мин съм обезкърлежена и докторката държи да ми покаже какво е извадила. Аз лежа и стскам очи и и казвам, че не искам да знам. Тя обаче настоява и за да приключи цялата работа отварям очи и поглеждам. В марлята има животинче, колкото малко камъче, ръждиво-червено на цвят с малко черничко в едния край. Честно, беше много по симпатично от тях двете, заедно или поотделно.

Докторката нарежда на сестрата да ме намаже с нещо, докато ми бие инжекция против тетанус. На сестрата обаче и звънва мобилния и тя излиза да си говори. Аз се прокашлям и точно мисля да направя забележка, че все пак си плащам за това обслужване и то според мен не струва много, когато докторката се усеща, дизенфекцира ме и междувременно мърмори, че сестрата нищо не върши, а само се размотава и я нарича ‘дрисла’.

След  5 мин съм аут, в колата и давам газ в посока обратна на Токуда.

Иначе са зарити с техника, мазила, компютри и дезинфектанти. Леглата са нови и чисти; коридорите широки, престилките като на актьорите от ‘Спешно отделение’, но възпитанието… възпитанието им е улично.

И нищо не може да промени това.


Responses

  1. За съжаление демонстрираното възпитание и на пациентите, и на лекарите не е улично, а нормално…

  2. Мнението на жена ми за болницата:
    Болницата може да е японска, ама лекарите са българи…

  3. Израстнах между лекари и проумях, че няма нищо по- тъпо от докторята. Помислете само- кой е този идиот, който ще следва десетина години, за да се рови сетне цял живот в лайната и то за жълти стотинки?!…

  4. В събота ми се налоши по спешност да отида в Пирогов. От вратата ме посрещнаха с „25 лева“, въпреки че съм спешен случай, здравно осигурена… нейсе! След като ме „обслужиха“, ми казаха „колкото дадеш!“. Щях да припадна от неудобство. А в понеделник се оказа, че е по-добре да не бях ходила – ръката ми беше по-зле от преди „обслужването“. Сигурно съм „дала“ малко.

  5. Бебс, искам да те целуна там, където кърлеж те ухапа :-{}🙂

  6. На мен преди повече от пет години ми взеха 5лв за кърлеж и ме караха да ходя пеша през нощта до Бърза Помощ, което при нас си е извън града. Честито оздравяване, все пак!

  7. Да, имам същите впечатления от Токуда. Много са зле.

  8. Съгласен съм с това, че не всички колеги са на необходимото ниво, но и вие леко попреигравате. Може би не живеете в България.

  9. А, и да пиете антибиотик. Поне 5 дни. Тетрациклин.

  10. @ all Докато пишех поста си мислех да не споменавам името на болницата, защото таква преживявания съм имала навсякъде – как иначе бх могла да знам какво ме очаква (оттам и заглавието).
    Аз не мисля, че проблема е само български. Веднъж в Лондон си пукнах петата. Отидох по спешност в една болнца. Чаках 4 часа и след като се ужасих от мърсотията и хората в чакалнята с прибрах пукнатата пета в къщи и се лекувах сама.
    Да, възможно е да съм по-чувствителна от повечето хора, но хора като мен съществуват и малко такт не би уморил никого.
    @ колевски Заклевам се, че не съм преувеличила нищо. Напротив, цитирам фрази и думи.
    За антибиотик никой нищо не ми каза. А два дни по-късно да почвам е малко късно, май…

  11. Защо трябва да се правят изводи от един лекар за всички останали и за цялата болница? Наистина ли Д-р Стела Антонова се отнесе по този начин и с тези думи? Все пак сте ходила в болницата в 11:37 на 25.06 – не е било нужно да търсите Неотложно звено – затова там има и хирургичен кабинет. Повече инфо за евентуални усложнения: http://en.wikipedia.org/wiki/Lyme_disease. Good luck!

  12. @staff и колевски Благодаря много за съветите. Почвам антибиотик, защото не успях да изследвам буболечката. Предпочитам да взема превантвни мерки.

    Подчертавам дебело – този разказ няма за цел да уронва престижа на лекарската професия или Токуда, но е наистина това, което се случи.

    Не знаех как се казва лекарката – тя не се представи. А в неотложното звено отидох, защото рецепционистката ме прати там.

  13. аз имам подобна случка в същата болница и за съжаление споделям мнението, че лекарите и сестрите, на които попаднах, се държаха изключително непрофесионално.

  14. Всичко това е вярно. Както е вярно и това, че всички смятата, че промяната във възпитанието е работа на другите…също така и това, че манталитетът на нацията се гради не за ден-два, даже не за година-две-десет, а за столетия. И единственият начин това да стане маааалко по-бързо, напр. не за 100, а за 50 години е да се каже на „невъзпитания“, че възпитаният начин е друг, т.е. веднага да се постави границата. Защо не сте й го казала, че е неприемлив начинът на работа и говорене? И последно – все пак има направено нещо, което се различава от другите болници (пример – същата тази „Пирогов“) и то във видимо по-добра посока, нали?

  15. @Лекар Често съм се питала това и аз, след като отмине среса и загубата на ума и дума, в понякога, направо шокиращите случаи на невъзпитание – защо не и/му го казах тогава? Защо не направих нещо? Извинения много: умора от непрестани конфликти; инат; тип оправдания – не е моя работа..
    Истината е, че е нужно нещо много по-мащабно от това да оставим всеки да води индивидуални битки с вятърни мелници. Аз съм оптимист (не че вярвам в доброто в човека – вярвам във фразите: ‘разговорът се записва’ или ‘името ми е:… и аз Отговарям за Вас днес’, които неизменно се появяват, когато доставчиците на услуги осъзнаят, че без клиента ще загинат.
    Що се отнася до сравнението Пирогов – Токуда – за щастие не съм ходила в Пирогов от 1999г. Надявам се пътищата ни да се разминават още дълго, дълго..
    Благодаря за смисления коментар.

  16. […] нещата, които ме разочароват, но все пак, след време, се смея на тях и си казвам, че […]


Вашият коментар

Категории

