Posted by: sylvia a. | март 12, 2011

Блогосферата, като кръгла маса или като следобедна софра

Много отдавна се каня да зачекна тази тема, но все си казвах, че не е моя работа – хората, които пишат тук изглеждат доволни; хората, който администрират (чрез ненамесата си) също показват задоволство; хората, които посещават… е тях никога няма как АЗ да разбера какво мислят, седейки зад компа си.

После, след като установих, че от месеци отварям блогосферата все по-рядко и по-рядко и че това, което получавах от нея ми липсва реших, че имам право на глас.

Кое е най-лошото нещо, което би могло да се случи, ако повдигна темата: никой да не обърне внимание и умиращият ми интерес към блогосферата да продължи да умира? О, чакайте малко – това ще се случи независимо дали кажа нещо или не…

Какво беше блогосферата за мен преди?

Трибуна. Място на съмишленици, които аматьорски или професионално, с подръчни средства или с много старание поддържаха личните си блогове, защото имаха да кажат нещо. Дали ме дразнеха с многословието си (Ангел Грънчаров), дали ме възхищаваха с простата красота, която създаваха (http://www.decocentric.com/) или ме занимаваха с неща, които не бих слушала иначе, но с удоволствие зачитах (Струва си! На Горчилов) за мен това беше място, на което будни умове се събираха да кръстосват злободневни мисли.

Блогосферата ме запозна с много от обществените проблеми, които биха останали само частни или напълно нерегистрирани от мен – природозащитниците и техните каузи за опазване на природата в България; инициативите на Горичка; Openlyfeminist на Петя; Animal Rescue; GreenTech; за мен това беше моята виртуална кръгла маса, където чувах проблеми и решения и мнения и понякога опознавах хората зад тях, понякога си оставаше само до това.

Разбира се винаги е имало неща, които не ме интересуват, но моите интереси не са обществените интереси и моята идея за блогосферата не е общата идея за блогосферата.

Какво е блогосферата за мен сега?

Селска седянка. Мъжете си говорят за технологии, жените за храна и плетки. В това не би имало проблем ако до постове за сериозни социални проблеми, като наркомания или Бусманци, не се появяват рецепти за браунита. Или ако в един и същи преглед не виждах снимки на животни, които са видели най-лошото от хомо сапиенс и снимки от дневното меню на човек на диета.

Време е Блогосферата да престане да бъде локва, в която всичко, случващо се около нея се отразява без особен смисъл или причина. Време е да се определи, какво точно място иска да бъде и да се придържа към това; или да промени формата под която съществува…

Не знам.

Знам само, че във вида, в който е сега, за мен не работи. Питам се дали проблемът е само в моята глава.

Или във вашите също?


Responses

  1. Добре казано…

    „Селска седянка. Мъжете си говорят за технологии, жените за храна и плетки.“

  2. vseki kazva, a ne slusha , nito chete… Lipsva realnoto.

  3. Всъщност, няма нищо лошо и в това да бъде следобедна седянка, но за мен Блогосфера вече се е превърнала в тюрлю-гювеч, в който все по-трудно намирам полезните и интересните за мен неща. Говорих с някои от администраторите и съм споделял различни идеи как Блогсфера може да стане по-добър и по-полезен сайт, но очевидно това никога не е било особено висок приоритет за тях.

    Последният пост от техния блог гласеше, че спират да включват нови блогове временно, тъй като подготвят значителни промени. Дано да е така и дано да е за хубаво. Остава само да почакаме и да видим какво ще излезе от новата им версия.

  4. Най-удобното за мен би било нарояването на 2-3-4 „блогосферки“, където според настроението си да следя ту Майк Рам, Григор Гачев и Светла Енчева, ту Лонгалон и Ивайло Борисов, ту Бу и Точица, а като реша да готвя – да се мушна и при манджите. Кеф ти риба, кеф ти паламуд😉

    Не знам от техническа гледна точка доколко е сложно.

    От друга страна никога нямаше да стигна до ужасно интересни ми статии на Н. Горчилов и Димитър Цонев, ако не беше локвата, каквато е в момента. Скролвам-скролвам през снимки и щуротии и хоп – нещо ме закачи за ъгълчето на клепача🙂 И после го линквам на приятели🙂

    Но наистина има достатъчно силно специализирани сайтове, които без никакъв проблем могат да се отделят по тематика без масата четящи да усети особен дискомфорт. Просто още един клик, за да стигне до тях.

  5. За мен върха на сладоледа беше онзи аграрен „блог“, който не пуска нищо друго освен спам. От тогава следя активно само Мегафон.

  6. О ужаст, всъщност аграрният блог е в Мегафон. Черна точка и там.

  7. Супер че виждам много съмишленици🙂
    Аз мислех, че ще ме оплюете и ще ми кажете като не ми харесва да не чета/пиша..
    Майк и bilkata, идеите ми са много подобни на вашите – явно нужда от подреждане и оплевяване има.
    Аз често се чудя – понеже блогосферата е изцяло проект на добра воля от страна на дневник (надали го виждат като ревеню стрийм някой ден), та се питах бидейки създаван от масата и за масата дали не е редно ние да предложим и вложим повече усилия за администрирането и управлението?

  8. Съгласна съм напълно. Не бих възразила срещу един-два блога за рецепти, но Блогосферата не би трябвало да се превръща в готварска книга, според мен. От друга страна, качествени блогове като този на Асен Генов не са допуснати (вкл. и в „Мегафон“, защото били „твърде политически“.

    Радвам се, че блогът „Агросъвети“ е направил впечатление не само на мен с неадекватното си присъствие в агрегата. Първо трябваше да четем как се отглеждат охлюви, но вчера ме удивиха, като обясниха, че „Телевизията (ТВ) е телекомуникационна технология за приемане и предаване на разстояние на движеща се картина, черно-бяла или цветна (видео), обикновено придружавана от синхронизиран звук.“

    От известно време насам се чудя дали пък да не напусна Блогосферата. Ако някой иска да ме чете, ще ме чете и без нея…

  9. 1. Не съм влизала от година и половина, защото установих, че занятието да филтрирам полезното и интересното дори по диагонала ми отнема все повече време.

    2. Понякога попадам на постове, които намирам за обидни – дискриминативни, хомофобски, расистки. Пишех си с админите, но това не доведе до някаква ясна позиция от страна на Икономедия или действие, като изваждане на блог, което би дало сигнал на останалите дращещи. Примери в Мегафон около парада – бол.

    3. РСС четец и по някой поглед няколко пъти на ден в Тоблоглог. Шерването е сила и основен начин за откриване на нови блогове. Мисля, че агрегаторите с огромния брой блогове и профилирането им изгубиха своята релевантност, поне във вида на Блогосферата.

  10. И с извинение на спама – преди години канеха Нервната акула, но отказах, защото честно казано не ми харесва да е в компанията на крайно сексистки, хомофобски и дебилни блогове или на Жанет Баирева.

  11. Аз писах преди време, че нямам проблем с другите неща, аз отдавна съм си настроила Блогосфеата да виждам само определени хора, ме беше подразнил навикът да се пускат чаршафни снимки.
    Наистина, смятам, че би било много по-разумно да се направят мискросфери на база тема.

  12. Единствената причина съдбата на Блогосфера да ме интересува е, че няма друго такова място, което да дава дом и публика на блогърите. Все пак Дневник е един от най-мощните вестници в БГ и да имаш читателите му на готово е предимство, което няма как да бъде пренебрегнато.
    Светла, също много пъти съм си мислела да изляза от Блогосферата, но не съм го правила защото пиша все по-рядко. Освен това бягството не решава проблема, а просто го прави не мой. Аз имам много ‘не мои’ проблеми вече, за да се чувствам комфортно🙂
    Магда, има нужда от Блогосфера според мен. И щеше да е хубаво твоите блогове да са част от нея🙂 Между другото и аз не съм пуснала Безкраен пикник тук защото сериозно мисля, че кулинарните блогове са доста над приятното количество.
    Енея, да това и на мен ми звучи най-разумно.

  13. Има нужда от подобно място, може би дори с променен и осъвременен модел, но все пак става въпрос за частна компания, която пуска реклами и има интерес от трафик, не виждам смисъл от опити и вмешателство. Не е форум по интереси или самоорганизиращ се хаос като бг-мама.

    Аз лично пробвах над година с писма за различни постове и блогове, но не се получава, така че предпочетох да разчитам на гугъл рийдър, туитър и фейсбук и съм много щастлива с това си решение. Колкото до популяризацията – социалните мрежи в момента имат много по-голямо влияние, например ако линк към мой пост се озове в Блогосферата, трафикът е 10-15 човека на ден, но ако постът е важен и интересен за повече хора, става въпрос за трафик от хиляди хора за часове.

    Светът и интернет се променят, а и вярвам, че не е нужно да се разчита на волята единствено на издателска група.

  14. И никой не спомена, че чете Patepis.com 😦

    Майтапя се😉

    Това за чаршафните снимки (репликата на eneya) – поемам моята част от отговорността, но по-рано пусках само част от новия пътепис да се вижда, именно заради (като цяло) големия обем текст и снимки. Ооооооооообаче ми направиха дружан забележка да съм пускал цял пътепис да се вижда и оттогава ги пускам цели (вкл.и снимките – чаршафи)

  15. Махат манджите и точка. Егати скучаещите жени! 100 пъти писах на мейла на „Блогосферата“, познайте колко пъти някой ми отговори със становище. Майната им, държат се като онези, срещу които пишат статии. Познайте и дали ги чета още.

  16. Аз пък харесвам „плетките и рецептите“ разбира се когато са в умеено количество, а не мисля че преобладават така или иначе.
    Но има много дразнещи постинги, дълги с километри и с огромни снимки, повечето от които скучни. Може би на това трябва да се сложи някаква квота. За съдържанието..всеки има право на глас😉 Както на теб не ти харесват някои неща, така и на други хора може да не им харесва нещатат, които ти пишеш. Не може да се угоди на всеки🙂

  17. Драмата с кухненските блогове ли е или с фактът, че има много лични блогове, които НЕ зачекват политически, социални и прочие подобни теми?
    Защото ако е второто, така блогосферата доста би оредяла, а от самото си начало, не си спомням да е имала претенции да е средище само на социално и политически ангажираните (Последното би било доста семпло сборище).

    Ако все пак говорим за интересни блогове, това би обяснило мешаната скара.

    Признавам си искрено, че повечето готварски блогове (освен Нож и Виличка, но те са специални) ме отегчават, просто защото не обичам да готвя и намирам, че количеството им е малко прекалено (аз не харесвам и пътеписите твърде много, но то е т проста завист, че аз кисна в офиса🙂, както и ревюта на ресторанти), наистина… въпрос на вкус е.

    Та… ако идеята е да има социално и политически ориентирана блогосфера, да се изясни за какво говорим и да се предложи масово на хората дето го поддържат от Дневник и така.
    Е?

  18. Пуснах линк към администраторите на блогосферата и ето какво ми отговориха:
    „Здравейте,

    Все още нямаме ясна концепция какво ще правим с Блогосфера, но ще
    имаме предвид статията ви и коментарите под нея. Благодаря ви за
    идеите.

    Поздрави,

    Камен Станев
    Продуктов ръководител в Икономедиа“

    За мен е смислено да има диалог и блогосферата да се развива, пък било то и след време или с малко глешки или препъвания по пътя.

  19. Какъв е смисъла на каквито и да са блогосфери? Това е като рийдъра ми, само дето някой е решил какви блогове са ми интересни, какви материали да прехвърлям ежедневно и да чета за проблеми и радини вълнения които не ме интересуват изобщо.
    От друга страна, блогосферата на дневник е полезна като един лист с блогове, откъдето си избирам какво да си включа в рийдъра и проверявам за нещо ново веднъж на два месеца.
    И всъщност не готварските блогове и блоговете за пътеписи са досадни, а по-скоро личните блогове – много станаха революционерите и каузите.
    Нищо лично.

  20. ай с’я! на пътеписи ли ще се обиждаме?😉

  21. Аз съм озадачена, толкова години да живея с грешно отношение към Блогосфера-та. Значи това не е просто агрегатор? Агрегатор, който не е заявил какви точно блогове ще включва и на каква точно тема? В случая няма да споменавам дразнещи ме неща , защото тях просто не ги чета и ми се струва безсмислено, както предполагам и всички останали правите?

    Т.е. идваме до момента, че има проблем със сантименталния спомен за началото на Блогосфера-та. И като всяко начало, то е изпъстрено с магично обаяние😉 . Понеже си спомням, когато там бяхме 5 блога, а после станахме десетина, след година много повече… и дори в самото начало имаше оплакващи се, обидени, такива с хомофобски изказвания и всякакви образи. Лекуването на синдрома „ех, какво беше едно време, а сега – пусто да остане!“ е много полезно личностно занимание, на което се отдавам често и бих се радвала, ако повече хора се присъединят към мен.

    Но по темата, ако Блогосфера-та трябва да се раздели на тематични малки блогосферки, къде трябва да отиде моят блог? Аз готвя, пиша пътеписи, коментирам книги и филми, разтоварвам си нервите в безсмислени постове, публикувам разкази и статии и в общи линии си водя дневник на хубавите неща, които срещам, за да не забравям, че ги има. В кой подотдел трябва да бъда настанена или най-добре всъщност да си изляза, за да може Блогосферата да бъде трибуна за обществени дейности?

    Не, че си спомням някога да е била точно това, по-скоро, когато беше създадена, блоговете у нас бяха млада идея (в сравнение с момента) и темите им бяха разделени на две – лични или с обществена позиция. И тогава редом с пиянските изпълнения се вихреха политически битки и се водеше делото „народът срещу Ангел Грънчаров“.

    Та не бих нарекла лелеенето по миналото време проява на снобизъм (защото в онези дни нямаше кой знае каква възвишеност), а по-скоро криворазбрана еснафщина.

    И не, не пиша всичко това, защото публикувам рецепти за браунита😀 .

  22. Grimm, смисълит на блогосферата е точно такъв – да ти показва под носа блогове, които евентуално може да са ти интересни. Иначе, да всеки си има рийдър в днешно време, ама то е малко все едно да не ходиш до амазон, защото си знаеш кои автори си харесваш и четеш.
    Alia, аз май съм много млада за да изпитвам носталгия към миналото – все още съм прекалено заета да го правя🙂
    Постът беше предизвикан изцяло от факта, че разхвърляноста на Блогосферата (освен, че я прави дразнеща), най-вече пречи на полезността ѝ. Аз никъде не съм казала, че тя трябва да се разделя, напротив – моето лично мнение е, че ако едно нещо се разпарчети обикновено губи (многообразие или яснота), отколкото печели. Аз, като пишех поста, си мислех по-скоро по какво си приличаме повечето, отколкото по какво се различаваме. Сигурна съм, че има начин всички, че и много повече, да присъстват в Блогосферата, без да си пречат – въпроът е: как? Под каква форма?
    Думите ‘снобизъм’ и ‘еснавщина’ си ги пропускам покрай ушите. Не виждам как квалификациите помагат на диалога.

  23. Хм, като чета коментарите тук, стигам до извода колко правилно беше решението, което обявих вчера, да напусна Блогосферата. По-горе Силвия рече „та се питах бидейки създаван от масата и за масата дали не е редно ние да предложим и вложим повече усилия за администрирането и управлението?“ В коментарите се вижда какво ще стане, ако „вложим повече усилия за администрирането и управлението“. Може би трябва да отпаднат кулинарните блогове? Или тези с големите снимки? Или пътеписите? Или каузите? Или дългите публикации (например на Григор Гачев и Делян Делчев, или на Енея)?

    Да, става дума за изкушението да се наложат собствените критерии като власт. Именно затова се махнах от Блогосферата. И смятам, че налагането на унифицирани критерии за това, какво трябва да е един блог, ни се е разминало. И по-добре.

    Силвия казва: „Все пак Дневник е един от най-мощните вестници в БГ и да имаш читателите му на готово е предимство, което няма как да бъде пренебрегнато.“ Аз обаче се чудя – защо му е на блогъра да се поставя в зависимост от конвенционална медиа. Нали блогърството е за това, за да е независимо?

    Може би е по-адекватно да има повече блогосфери с най-различни създатели, и не толкова по блогове, колкото по тагове. Така кулинарен пост на Alia ще попадне на едно място, неин пътепис – на друго и т.н. На тази логика е „Свободна планета“ – там излизат мои неща само, ако са на тема „линукс“.

  24. Светла, направо не си познавам думите както си ме цитирала. Звучат някак сложно и завъртяно🙂 Всичко, което аз исках е да поподредим малко – не съм искала никой да отпада или да му се дава власт.. Всъщност като писах поста даже нямах идея какво искам..

  25. Силвия, думите ми не са отправени толкова към твоя пост, всъщност от него наистина не личи какво точно би желала като промяна, а само, че би желала да настъпи такава. Та, коментарът ми беше повече към останалите коментари. Както и „еснафщината“ и „снобизма“😉 .

  26. Алиа, аз не видях никой да има конкретни идеи от типа на „само това и онова“.
    По-скоро се дискутира нещо, което е факт и го виждаме, получила се е манджа с грозе и на много хора не им харесва.
    Както виждаш, получава се адекватна дискусия, не разбирам къде е проблемът, че чак се хванахме и за снобизъм?

    А иначе, това с етикетите ми звучи доста гениално решение на проблема.

  27. Българските блогове са се променили. Не знам откога е блогосферата на Дневник, но когато през 2008 направих моя блог бях учудена колко активно бе забелязан и коментиран. Имаше по-малко блогове и затова бяха по-влиятелни. Сега ca повече и по ирония/логика влиянието им спада. Може би и това е проблем прехвърлен на блогосферата. Период на блогова зрялост🙂

    Но мисля че големите проблеми са други. Например професионализирането на блоговете. Тези за рецепти са си направо кулинарни списания. Снимките са анджък професионални, статиите също. Дори не говоря за блогове на фирми, а за лични блогове които обаче се списват като такива. Не е непременно лошо, но явно има отлив от блога като лична трибуна и движение към блога като професионална медия. Тази специализация е която ме дразни повече от количеството рецептурници в блогосферата. Изобщо не се забелязва човек зад тях. Може би по-скоро Дневник трябва да ги покани да станат автори с колонки, а не блогове в блогосферата.🙂

    И третият проблем – гетоизацията на блоговете. Забелязвам в последните 1-2 години диалогът и размяната на идеи почти изчезна в тях. Под всеки пост с някаква актуална позиция, каквато и да е тя, има съгласяващи се или ласкателни коментари и точка. Хората с различно мнение не се вестяват… те си имат свои местенца, където си се съгласяват помежду си. Разбира се, не ми е мъчно за разприте с обиди и ножове отпреди. Всъщност мисля, че заради неумението да се дискутира с поне вземане предвид на чуждото мнение и някакъв обмен на идеи единственият изход който такива хора виждат за себе си е въобще да не дават мнение, защото нито смятат да убеждават или аргументират, нито мислят че някой ще ги чуе ако го правят. Григор ме загуби когато буквално заяви – не помня по какъв повод – че всеки разумен човек мисли като него, а ако не, то е защото е комерсиализиран глупак. Е, ако той, с явни претенции за самоаргументиране казва това, представи си другите, които нямат такива претенции.

    В този смисъл е чудесно да има блогосфера, където хората с различни мнения и интереси поне да виждат съществуването на други такива гледни точки. Но не курирана от Дневник. Най-добре нещо като топблог, където да е събрано всичко и намираемо по тагове.

  28. […] повечето си читатели. Въпреки това не споделям оплакванията на другите блогъри от състоянието на блогосферата. […]

  29. Добра статия !

  30. „Селска седянка. Мъжете си говорят за технологии, жените за храна и плетки“ – направо ме уби с този лаф! Виж, ти самата знаеш, че не е баш така, но изразът ти служи добре за онагледяване. Не съм ай ти, но доколкото разбирам, пишеш за автоматичния генератор на Дневник. Сам по себе си, той е един успешен онлайн проект, който със сигурност ще продължи да се развива. Никой не изоставя добрите идеи. Дори да го направи, някой друг ще се заеме с тях. Видяхме появата и на алтернативни блогосфери, но те не се радваха чак на такъв успех и масовост. В скорошна своя публикация Ж. Томс пише, че няма смисъл да си 30-ият сайт по една тема. По-важното е да си първият. Макар и тя самата да поддържа своя алтернативна блогосфера, сигурно е права. Всъщност, със сигурност е права, най-малкото защото говори от личен опит. И от висотата на широките си познания. Но да се върнем на публикацията тук. Твърде на място е написаното в нея. То има само един проблем. Намирам го за „вируса“, с който са „заразени“ почти всички български блог-публикации, критикуващи…нещо. В тях липсва алтернатива. Няма предложения за по-добър вариант. Има пръчица, ама де е морковът? Лав / хейт отношението е изцяло дебалансирано в ползва на второто. Метафорично казано, разбира се. Аз ще очаквам промените в блогосферата с голям интерес. Сигурен съм, че ще има какво да ни предложат…

  31. Супер статия :))) За първи път влизам тук и искам само да ви поздарвя за труда- яко местенце сте си спретнали тук и с удоволствие ще наминавам по често :))

  32. Здравейте и от мен. Поздрави за хубавата статия- отдавна не бях чел нещо хубаво по темата. Продължавайте в същия дух :))

  33. […] Много отдавна се каня да зачекна тази тема, но все си казвах, че не е моя работа – хората, които пишат тук изглеждат доволни; хората, който […] Прочетете повече -> WordPress.com Top Posts […]

  34. Поздравления за автора и за коментаторите.
    Не списвам блог – с извинението липса на време – но пък когато имам свободни минутки, отварям точно Блогосферата.
    Да прибавя, че чета хартиените Дневник, Капитал и другите от групата, откакто съществуват. Даже имах абонамент.
    Та за Блогосферата. Имам си фаворити, някои досадни прескачам, често коментирам. Чета с кеф МайкРам, Пътепис, Антония/когато пише/, Йоана, Жюстин, и Точица, и Енея, и Алиа, и Блога на стара София, и всеки, който сложи грабващо и злободневно заглавие. Да не карам по азбучника, да не се обиди някой блогър, че не е четен:) Но пък ако излезе от блогосферата, ще ми липсва.
    И друго – Блогосферата се чете, приема се като място без глупости и простащини. Но не ми харесва твърде новата версия, канех се да им пиша.
    Надявам се, че от Блогосфера ще прочетат коментарите!

  35. Не виждам нищо лошо мъжете да си говорят за техните неща, а жените за плетки… все неща от живота.

  36. Да така е! „Селска седянка. Мъжете си говорят за технологии, жените за храна и плетки.“ И аз бих искала да чета и срещам малко по-задълбочени теми, мисли и разсъждения – това е и което съм очаквала. Да, от една страна няма нищо лошо в технологиите и плетките, но все пак нека си останат акцент, нюанс, а не основен пълнеж.

  37. Радвам се, че отново се завърна в блогосферата.Наистина колкото повече пишеш толкова по-голяма нужда имаш да продължиш да го правиш. То се превръща един вид като зависимост и е нормално да ти липсва тази комуникация с хората от тука.Сравнението „Мъжете си говорят за технологии, жените за храна и плетки.“ леко разсмя честно казано.наистина е време това място да се превърне в по сериозна страница и да има смисъл и полза.Желая много успехи.

  38. Съгласна съм, че блогосферата ни запозна с много от обществените проблеми, които биха останали само частни или напълно нерегистрирани от нас – природозащитниците и техните каузи за опазване на природата в България.Има страшно много плюсове, не го отричаме.Нормално е след като има такъв голям интерес да е дошло времето да престане да бъде едно нищо и всичко случващо се около нея да не се отразява с особен смисъл или причина. Време е да се определи, какво точно място иска да бъде и да се придържа към това; или да промени формата под която съществува, така е и подкрепям твоята идея.Надявам се да продължижш да споделяш с нас.

  39. блоговете са все още хубаво място човек да сподели своето мнение с останалите, а съжаление все по-рядко се намират съмишеници, даже и аз самата вече нямам активен блог, но имам силно желание и зная от време на време да влизам в интересни блогове за да видя какво се случва

  40. Дам така е, хората, които пишат тук изглеждат доволни, както и хората, който администрират също показват задоволство, да не говорим за големият брой посетители,които като гледам също им харесва тази идея.В последните години блоговете се развиват все повече и повече. Там свободно човек може да се изкаже и да пише за това,което силно го вълнува и на който не му харесва просто да не го посещава.Поздравления за статията, добре е написана и самият блог е добре създаден.

  41. Всъщност идеята на блога е да си „излееш“ душата, както се вика.. Не бива да имаме претенции кой блог за какво бил, ама на мен това не ми харесва. Разни хора, разни блогове..

  42. Аз обичам да попадам на всякакви неща, просто защото всеки има различни интереси ( слава Богу) и когато нещо не съвпада с моите – просто е- не го чета🙂 Така е и в живота- не всеки трябва да мисли, като мен. Това му е и интересното.

  43. Както казаха преди мен- в крайна сметка, нещо като не ти харесва не му обръщаш внимание!

  44. Типична за българина реакция..


Вашият коментар

Категории

